maandag 31 maart 2008

LIST & BEDROG



Lieve Mensen,




Vandaag wist ik niet wat me overkwam. Na het uitreiken van de "gouden oude beker" aan mijn vriendin en collega Liesbeth List voor haar Piaf vertolking hoorde ik van haar dat Frans Molenaar soms ontwerpen jat van anderen. Liesbeth vertelde me dat zij door hem was benaderd om het gezicht te zijn van een modelijn voor de rijpere vrouw maar dat ze dat afgeslagen heeft. Koud en met een mond vol tanden stond ik naast haar! Was ik, na al die jaren, er nu toch in gestonken? Had ik mijn naam verbonden aan list en bedrog? Het leek er wel op. Helemaal toen bleek dat Lenny's manager Frans M. gaat aanklagen voor plagiaat.


Ik besloot niets af te wachten en het zekere voor het onzekere te nemen. Toen ik thuis kwam heb ik, na drie martini's met ijs, Frans M. gebeld. Na wat aandringen kwam de aap uit de spreekwoordelijke avondjurk. Hij zit op zwart zaad en heeft een bekende vrouw nodig om jurken aan te prijzen die niet van zijn hand zijn! Geschokt was ik wederom! Natuurlijk heb ik alle banden verbroken met deze oplichter.


Verdrietig ben ik nu als ik denk aan al die hard werkende lieve mensen in China. Ze zijn al bijna een week bezig aan mijn lopende band uit de populaire spelshow "1 van de 8". Frans en ik hadden 'm om laten bouwen voor de massaproduktie van schoenen. Hoe ga ik die mensen vertellen dat ze voor niets gewerkt hebben en dat ze hun loon niet zullen ontvangen?


Die hardwerkende mensen verdienen dit toch niet? Als ik die gezichtjes zie dan rollen de tranen over mijn wangen! Nog erger: Wat ga ik met al die schoenen doen? Wie het weet...mag het zeggen?
Liesbeth, Lenny en Lous krijgen een paar van me maar wat doe ik met de rest?
Groet,
Mies B.

2 opmerkingen:

Lenny K. zei

Mies,
ga de markt op, net als Gordon destijds deed. En anders weet Lous er wel raad mee in arm Zuid Afrika... voor mij een maatje 36 graag in bijgaande kleur van de 'it's a Lenny'' (molenaar) jurk.
L.K.

Lenny K. zei

Hulde Mies, voor je kordate optreden als 'under cover' agente!!!!
The name is Bond, Mies Bond.