zondag 27 april 2008

TINEKE VERBURG OP VISITE

Lieve mensen,

Nauwelijks ben ik bij gekomen van alle commotie of er staat weer iets op mijn stoep. Vanavond ging de bel van mijn aanleun-villa. Natuurlijk stonden er weer 3 vrouwen in burka voor de deur maar tussen hen ook Tineke Verburg. Ze had een bordspel onder haar arm. In tranen en na haar derde wijntje gaf ze uitleg: Ze heeft gezien wat wij voor Loretta hebben gedaan en vroeg of wij haar ook wilden helpen met haar bekende tv-quiz "triviant". Nu ben ik natuurlijk altijd bereid om mensen in nood te helpen maar bij Tineke Verburg moest ik een lijn trekken.
Ze wil haar programma iedere dag primetime op de buis. Ja, dat willen we allemaal wel Tineke! Jij oud-sterrenslag-sletje met je omhoog gevallen bordspel mentaliteit! Ja, lieve mensen...er knapte iets in mij. Ik wist niet wat er met me gebeurde maar ik begon haar met haar eigen triviant-spel in elkaar te slaan. Uiteindelijk wist Imca, die op het geluid afkwam, het bordspel uit mijn handen te rukken en Tineke veilig naar buiten te brengen.

Ik wist het zeker...er moest iets gebeuren. Het was te druk in mijn huis! Als eerste ben ik op boerka-jacht gegaan. Mijn huis begon op een Arabische markt te lijken. Een aantal vrouwen hadden zelfs hun geiten en kamelen meegenomen! Alle doeken (incl vee ) heb ik uit mijn villa gezet. Daarna was Angela aan de beurt! In mijn kleine volvo -station-car heb ik haar gereden naar de boerderij van ex-dot Esther. Ze zoeken het maar uit. Natuurlijk mogen Lenny, Lous en Imca zo lang blijven logeren als ze willen maar Adele liet ik ophalen door vervoer-op-maat.

Het was nog een hele toer om haar die bus in te krijgen. Gillend en krijsend verzette ze zich hevig. Ze ging in de gordijnen hangen met haar rolstoel bungelend aan haar zwakke enkels maar het is gelukt! De chauffeur van de het invalide-busje keek een beetje vreemd maar na een ruime tip verdween het busje aan de horizon. Het gegil van Adele maakte wel de hele buurt wakker!
En nu...rust in huize Mies! Eindelijk! Hier en daar hoor ik nog wel gitaarklanken omdat Lenny een nieuw nummer aan het oefenen is maar nergens loslopende burka's meer of losgeslagen bekende Nederlanders. Lous was wel een beetje ontdaan door mijn ferme optreden maar begreep mijn situatie wel. Ze had al voldoende intake gesprekken gehad om 13 avonden gesluierde vrouwen op tv te laten zien.
Zometeen roep ik de meiden bij elkaar voor een gezellig potje triviant. Lenny mag deze keer Tineke Verburg spelen.
Groet,
Mies

2 opmerkingen:

dick zei

Lieve Mies,

ik was een beetje ontdaan door je harde optreden om iedereen de deur uit te zetten, maar nu we weer lekker met zijn vieren zijn is het toch ook wel lekker rustig.
mag ik volgende keer tineke verburg zijn als we weer gaan trivianten?

Slaap lekker en bedankt voor je gastvrijheid, ik zeg het nog maar een keer: je bent een vriendin uit duizenden!!!

XXX je vriendin Lous

Lenny K. zei

Laat Lous maar voor Tineke spelen. Ik heb geen zin om ook in elkaar geslagen te worden het heetst van de strijd van een spelletje Triviant... Bordspelletjes vind ik trouwens niet zo leuk. Ik speel liever 'Songfestivalletje".
Ligt er nog ergens een burka? Dan oefen ik m'n liedjes daaronder, dat dempt het gitaargeluid.

Len